TopHeader NO

Betingelser og vilkår

Informasjon - Levering til jul
Bestill innen garantifristen og vi garanterer at din julehilsen kommer fram i tide til jul. Les mer om levering til jul og vår garantitider her Informasjon - Levering til jul. Vi leverer mange julehilsener de siste dagene før jul. 
Vi leverer mange julebuketter de siste dagene før jul. For å sikre at din julebestilling blir levert før jul, kan det hende at vi levere tidligere enn ønsket leveringsdato.

Vår garantitid for levering i hele Norge utløp 22.desember klokken 10:00, men vi kan fortsatt levere flere steder før julaften. Se nedenfor for en liste over de byene som vi fortsatt tar bestillinger til. Klikk her for å se hvilket steder det gjelder og seneste bestillingstidspunkt.

Informasjon - Nyttårslevering
De fleste av våre blomsterbutikker har åpent nyttårsaften, men vi kan ikke garantere levering i Norge 31. desember. Se siste bestillingsfrist for byene vi kan levere i her. Blomster som ikke blir levert nyttårsaften blir levert neste mulige leveringsdato etter første nyttårsdag.

Blomster
Alle buketter, dekorasjoner og planter er håndverksmessig utført av en lokal florist. Vi tilstreber å ha lett tilgjengelige blomster i alle våre produkter som vi viser i vår nettbutikk. Sortimentet hos våre lokale blomsterbutikker vil variere gjennom året fordi tilgangen på blomster vil variere gjennom årets sesonger. Hvis en spesiell blomst ikke er tilgjengelig, vil denne erstattes med en blomst i lignende form og farge. Våre florister vil alltid jobbe mot å skape en bukett så lik det originale produktet som mulig.
På våre produktbilder viser vi som oftest blomster som er i full blomst. Dette for å vise hvordan buketten ser ut under det meste av dens levetid. Når blomstene leveres er de friske, og kan derfor inkludere blomster som enda ikke har sprunget helt ut. Dette for at din blomsterhilsen skal kunne nytes så lenge som mulig. Alle priser er oppgitt under hvert produkt og ved hver størrelse. Formidlingsomkostninger er inkludert i blomsterverdien, leveringsomkostninger blir lagt til produktprisen. 
Hvis antallet blomster ikke er angitt i produktbeskrivelsen kan det variere avhengig av blomstenes størrelse og pris. Utover det kan sortimentet hos floristene variere alt etter sesong og tilgjengelighet.

Gavekort
Våre gavekort kan kjøpes i alle våre medlemsbutikker. De kan brukes som betaling i stedet for penger i våre medlemsbutikker og euroflorist.no. Du kan kjøpe gavekort som et supplement til blomstene eller i stedet for blomster. For å finne en medlemsbutikk nær deg kan du gå til Finn florist under informasjonsfanen på vår hjemmeside eller kontakte vår kundeservice.

Tilleggsprodukter
Alle tilleggsprodukter er presentert i ordreprosessen etter at du har valgt dine blomster. Utvalget av tilleggsprodukter kan variere, avhengig av produktets tilgjengelighet på stedet din blomsterhilsen skal leveres. Bilder av tilleggsproduktene (f. eks. vaser og hilsenkort) viser tilgjengelig produkttype. Tilleggsproduktet floristen leverer kan derfor avvike fra bildet du ser på nettsiden.

Internasjonale bestillinger
Blomsterbestillinger til andre land leveres av en lokal representant i det landet. Vi leverer blomster til de fleste land i verden, med noen få unntak, f. eks. til krigssoner. Alle bestillinger behandles under kontortid. Ordre til europeiske land kan leveres samme dag. Ordre til oversjøiske land må bestilles dagen før levering.
Til din internasjonale ordre har vi valgt ut produkter til hvert enkelt land. Euroflorist Europe B.V. kan ikke garantere produktdesign for internasjonale ordre. Leveringsomkostninger varierer avhengig av hvilket land du vil sende blomster til. Alle priser presenteres for deg før du fullfører bestillingen din. Alle priser på internasjonale bestillinger vises uten moms. Alle kjøp som gjøres i land utenfor Norge er momsfrie. Lokal moms er inkludert i produktverdien levert av floristen og betalt for av Euroflorist Europe B.V

Rabattkoder og e-vouchere
Hvis du har mottatt en rabattkode eller en e-voucher, er du ansvarlig for denne. For å unngå at uvedkommende bruker koden din og gjør en bestilling anbefaler vi at du oppbevarer den på et trygt sted.
Våre rabattkoder og vouchere kan brukes i vår nettbutikk, i ordreprosessen før du gjennomfører betalingen.
Vær oppmerksom på at rabatter vanligvis er gyldige i en begrenset periode. Informasjon om dette finner du i i informasjonen som ble gitt deg da du fikk tilgang til rabattkoden og/eller e-voucheren. Vennligst kontakt oss dersom du har problemer med å bruke koden og/eller voucheren.

Beskyttelse av personopplysninger
Euroflorist Europe B.V. behandler all kundeinformasjon som konfidensiell. Euroflorist Europe B.V. oppgir ikke kundeinformasjon til en tredje part uten dennes uttalte samtykke. For mer informasjon les om vår Policy og Sikkerhet.

Leveringstidspunkt og garantier

Generelt
Tidspunkt for levering kan variere etter avtalene som foreligger med budfirmaene. Blomsterleveringene finner vanligvis sted mellom 08:00 og 21:00 på ukedager og 09:00 og 16:00 på lørdager. Euroflorist Europe BV kan ikke garantere et gitt tidspunkt for levering, men vil anstrenge seg for å etterkomme dine ønsker, dersom du oppgir dette.
Under høytider kan tilbudet av blomster variere fra butikk til butikk , avhengig av tilgjengelighet hos grossist eller varer som er utsolgt hos floristen. Blomster kan derfor komme til å erstattes med likeverdig vare i form og farge. Våre florister gjør naturligvis sitt ytterste for at levert vare skal samsvare med bestilt produkt.

Levering samme dag
Bestillinger som blir gjort før 12:00 mandag – fredag og 10:00 på lørdager, garanteres levert samme dag til fastland og større byer. Euroflorist garanterer ikke levering på søndager og offentlige høytidsdager.

For å kunne garantere levering samme dag til bedrifter behøver vi bestillingen senest kl. 10:00.

Søndager og offentlige høytidsdager
Vi kan ikke garantere levering på søndag og offentlige høytidsdager. Alle ordre bestilt til slike dager blir levert på nærmeste dag med levering før eller etter forespurt dato. Servicekontoret er også stengt på søndager og offentlige høytidsdager. Alle e-poster besvares nærmeste hverdag deretter.

Bestillinger til begravelse
Bårebuketter og kranser er store produkter som krever et stort antall blomster. Disse produktene bør bestilles senest 3 dager på forhånd for at vi skal kunne garantere levering.
Når det gjelder bårebuketter (uten bånd)og kondolanseprodukter, garanterer vi levering same dag når du bestiller innen bestillingsfristen, dog må bestillingen komme inn minst 3 timer før begravelsen finner sted ved bestilling samme dag. Mange steder starter begravelsen kl. 09.00 og da må bestilling være oss i hende dagen i forveien. (Se vår policy for levering same dag i seksjonen “Levering samme dag”).

Ansvar og leveringsbetingelser
Bestiller (kunden) er ansvarlig for at leveringsinformasjon til mottaker er fullstendig og korrekt. Hvis det oppstår forsinkelser i leveringen pga. uriktige eller ufullstendige opplysninger (inkludert dørnummer) oppgitt av kunden, vil bestillingen ikke bli refundert.

Når du foretar en bestilling, har du mulighet til å krysse av for:
A: Henge blomstene på døren. Budet vil vurdere om det er trygt å henge blomstene på døren og om været tillater det.
B: Levere blomstene til nabo hvis mottager ikke er hjemme
C: Butikken kan ringe mottager og avtale levering. Hvis adressen er vanskelig tilgjengelig.
Hvis bestiller har krysset av for at blomster kan henges på dør eller levert til nabo og de blir borte er EuroFlorist ikke ansvarlig for blomstene og bestillingen vil ikke bli refundert.
Hvis du er usikker på om kunden er hjemme må dette skrives i feltet for Melding til floristen. I disse tilfeller må floristen ringe mottager og blomster blir ikke sendt ut før butikken får kontakt med mottager. Mobilnummer på påføres bestillingen. Forsinkelser vil oppstå hvis mottager ikke svarer på telefonen.

Forsinkelser kan oppstå når:
A: Det under bestillingen ikke ble krysset av for noen av alternativene.
Blomstene blir tatt med tilbake til butikken og mottager blir ringt for avtale om ny levering.
B: Butikken ikke får tak i mottager og Euroflorist ikke får tak i deg som kunde for ytterligere informasjon om mottager.
EuroFlorist forbeholder seg retten til at våre florister kontakter mottager der det er nødvendig for at levering skal kunne skje, for eksempel ved ufullstendig leveringsadresse eller der mottageren har porttelefon.
Ved ekstreme værforbehold kan vi ikke garantere at bestillingen din blir levert til bestilt tid på bestilt dato. Dersom vi ikke lykkes i å levere bestillingen din, vil den bli levert ved første mulighet. I slike tilfeller bortfaller vår 100% fornøyd-garanti.
Blomstene blir levert av en lokal florist eller av et lokalt budfirma, der floristen har et slikt samarbeid. I sjeldne tilfeller, kan blomster bli levert av buss, postbud eller båt på grunn av at mottagers adresse er vanskelig tilgjengelig. Det er ingen levering med buss, postbud/båt i helger og på offentlige høytidsdager.

Betaling og sikkerhet
Du har flere betalingsmuligheter å velge mellom når du gjør en bestilling hos Euroflorist B.V.
Alle kredittkortbetalinger hos Euroflorist Europe B.V. håndteres av et anerkjent og trygt e-handelsfirma og sikkerheten når du betaler på vår nettside er av høyeste kvalitet.
For å bli godkjent for å betale med faktura, gjennomfører vi ved første kjøp en kontroll av din kredittverdighet.
Kredittkontrollen gjennomføres av en tredje part. Hvis du godkjennes, vises valgmuligheten automatisk på bestillingssiden, når du logger deg inn som registrert VIP medlem. Faktura sendes automatisk som epost fra vår samarbeidspartner, Klarna. Dersom du oppdager feil ved fakturaen, vennligst kontakt Klarna, se www.klarna.no for kontaktopplysninger. Fakturaen har en betalingsfrist på 14 dager. Euroflorist Europe B.V. forbeholder seg retten til å sette en kredittgrense for sine kunder.

NB! Du må være 18 år eller eldre for å gjøre en bestilling hos Euroflorist Europe B.V.

Bestillingsbekreftelse
Etter at du har fullført en bestilling, vil du få en bestillingsbekreftelse på din skjerm. En bestillingsbekreftelse blir også sendt til din registrerte epostadresse. Hvis du mot formodning ikke skulle motta en slik bekreftelse, er du velkommen til å ta kontakt med vår imøtekommende kundeservice på info@euroflorist.no eller 815 48 260 (9-17/9-12.30)

Falske bestillinger
All bedrageri eller forsøk på bedrageri og falske bestillinger meldes til det lokale politi og de offentlige myndigheter.

Opplastning og distribusjon av innhold
Nedlasting av innhold fra Euroflorist Europe BVs nettsider skjer på egen risiko.
Vårt innhold, inklusive bilder er opphavsrettslig beskyttet. Alle bilder på nettsidene er eid av firmaet, og all kommersiell bruk av våre bilder og plagiat av tekst uten vår godkjennelse er strengt forbudt. Dersom du vil bruke våre bilder og/eller tekst, er du velkommen til å kontakte oss.

Moms og skatteregler
Euroflorist Europe BV er en del av Euroflorist Group. Firmaet har sete i Nederland. Alle ordre bestilt via Euroflorist Europe B.V. blir levert av en lokal florist i det området bestillingen skal sendes til. Når levering finner sted utenfor Nederland, blir ingen nederlandsk moms lagt til i henhold til nederlandske skatteregler. Lokal moms er inkludert i produktverdien levert av floristen og betalt for av Euroflorist Europe B.V.
Euroflorist Europe B.V. følger lover og regler satt av den lokale skattemyndigheten og den europeiske unionens lover for internasjonale bedrifter.

Legg merke til at vi også har en nettbutikk designet for våre firmakunder spesielt tilpasset disse.

Merk: Alle bestillinger gjort av en firmakunde bør bestilles via våre lokale nettsider for firmakunder i hvert land. Klikk her hvis du er en firmakunde og ønsker å komme til Kjøpsbetingelser for Euroflorists firmasider i ditt land. For å fortsette med din bestilling med status som firmakunde, følg denne lenken.

Tilbakebetalingspolicy

8.1
Retur kan ved spesielle situasjoner innvilges av ledelsen

9
Hvis produktet er skadet eller feilaktig.

9.1
Da blomster er ferskvare ber vi om at eventuell klage fremføres innen 1 arbeidsdag fra og med leveringsdatoen.

9.2
Vi har 5 dagers ferskvaregaranti på blomster, planter og tilknyttede elementer fra og med leveringsdatoen. Om noen av blomstene dør eller visner innen 5 dager etter levering, bør du ta et digitalt bilde av produktet, sende det til oss via vår kontaktside eller ta blomstene tilbake til leverende florist. Vi kommer da til å erstatte blomstene og levere dem til deg kostnadsfritt.

9.3
Ønsker du å returnere et produkt til oss med en annen begrunnelse enn paragraf 9.2, ettersom produktet var feilaktig eller skadet ved levering, vær vennlig å bruk vår policy for retur som angis i paragraf 11. Hvis du vil ha en refusjon og ikke bytte ut produktet eller erstatte det, så tilbakebetaler vi deg prisen for produktet, fraktomkostningene, og det det koster å returnere det til oss. Vennligst send oss kvittering på returportoen.

9.4
Konkluderer vi med at produktet ikke er skadet eller feil, kan vi belaste deg for produktene og de kostnadene vi pådrar oss som følge av dette.

10
Hvis du har fått feil produkt.

10.1
Hvis du mottar et produkt du ikke har bestilt, ta vennligst i bruk vår policy for returer som angis i paragraf 11. Hvis du returnerer produktet til oss, tilbakebetaler vi deg prisen for produktet, fraktkostnader og det det koster deg å returnere produktet til oss.

11
Returer og klager

11.1
Returnerer du et produkt i samsvar med paragraf 9 eller 10 eller om du vil fremføre en klage ta vennligst kontakt vår kundeservice via vår kontaktside eller per post til Euroflorist Norge AS, Pb 43,1309 RUD. Du vil da få et ordrenummer. Du må oppgi dette nummeret i all korrespondens. Hver retur behandles individuelt og eventuelle tiltak vil avgjøres i samråd med kunden.

11.2
Når produkter returneres til oss, råder vi deg til å returnere dem med en sikker leveringsmetode til den adressen som du har fått fra vår kundeservice og få en kvittering på at produktet er returnert til oss. Hvis du har problemer med å returnere et produkt, f.eks. på grunn av størrelsen så vennligst kontakt oss.

11.3
Hvis du ikke bruker ordrenummeret eller betalingsID ved all korrespondens, kan det forsinke vårt svar til deg.