TopHeader NO

Kjøpsbetingelser

Nedenfor kan du lese hvilke betingelser som gjelder for kjøp i vår webbutikk. Klikk på det emnet du ønsker å vite mer om nedenfor.

Du er alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice hvis du har spørsmål som du ikke finner svar på.

Vår kundeservice har åpent mandag-fredag 9.00-17.00 og lørdag 9.00-12.30. Tlf. 815 48 260 og e-mail: info@euroflorist.no

Produktbeskrivelse
Alle våre produkter er kvalitetshåndverk laget av lokale florister. Produktet som leveres vil alltid ligne bildene i vår webbutikk såfremt det er mulig. Dog kan det forekomme visse avvikelser avhengig av tilgjengelighet i området og sesong. Tilgjengeligheten av visse blomster varierer iløpet av året, og om floristen ikke kan skaffe de bestilte blomstene, blir disse erstattet med lignende blomst av samme verdi. Våre florister vil alltid gjøre sitt beste for å levere det bestilte produktet.

På våre produktbilder viser vi som oftest blomster som er i full blomst. Dette for å vise hvordan blomsten ser ut under det meste av dens levetid. Når blomstene leveres er de ferske, og kan derfor inkludere blomster som enda ikke har sprunget helt ut. Dette for at din blomsterhilsen skal kunne nytes så lenge som mulig.

Under høytider kan utvalget av blomster variere fra butikk til butikk, avhengig av tilgjengelighet hos grossistene.
Til utlandet kan vi ikke garantere at levert produkt stemmer overens med bildet da sortimentet varierer i de forskjellige land.

Blomster og priser
De aller fleste av våre produkter finnes i 3 størrelser: Liten, medium og stor.
Produktbildet viser bilde av størrelse medium. Liten størrelse har samme form som medium, men med mindre blomster. Stor er som den høres ut, en større bukett med flere blomster og mer grønt, mens form og farge er den samme. Om ikke spesielt antall angis i produktbeskrivelsen kan antall og størrelse variere, men buketten vil alltid ha samme verdi.

Under høytider som jul, morsdag og valentines day kan prisene stige på visse blomster. Disse prisene styres av våre blomstergrossister, og er ikke noe Euroflorist har innflytelse over. Vi har derfor et ekstra bredt sortiment med alternative blomster og buketter for å kunne tilby produkter i alle prisklasser under slike høytider.

Internasjonale bestillinger
Ved bestillinger til utlandet, se de aktuelle prisene for landet. Alle priser til utlandet er inklusiv den lokale momsen i det gjeldende land. Du ser alle prisene før du går til betaling. Produktbildet er et eksempel på hvordan buketten kan se ut og farge og form kan variere etter sesong og lokalt sortiment i leverende land. Du er velkommen til å kontakte vår kundeservice hvis du har spørsmål angående bestillinger til utlandet. Tlf. 815 48 260 eller email info@euroflorist.no

Gavekort
Gavekort kan kjøpes i våre medlemsbutikker. De kan brukes som betaling i hos våre florister. Vi har også noen nye gavekort som kan brukes både hos våre florister samt i vår webbutikk. Disse gavekortene kan du kjenne igjen ved at de er i tre. Du kan kun bruke et gavekort om gangen på hjemmesiden.

Tilleggsprodukter
De gaver og tilleggsprodukter som vi tilbyr er presentert i bestillingsprosessen. Utbudet av tilbehør kan variere avhengig av tilgjengeligheten på det stedet blomstene skal leveres til.

Generelt
I alle bestillinger til Norge inngår 25% moms og en levering og serviceavgift på 125 kr legges til. I produktprisen inngår formidlingsavgift, pakking, samt et mindre kort. Ved bestillinger over telefon tillegges ytterligere 40 kr i bestillingsgebyr.

Leveringstider og garanti i Norge
Vi garanterer levering til privatadresser samme dag hvis bestillingen gjennomføres innen klokken 12:00 mandag-fredag og før klokken 10:00 lørdag. Til firma er garantitiden kl 10:00 alle hverdager.
Merk: For levering til bedrift i Bergen, må vi ha din bestilling før klokken 17:00 dagen før levering.

Vi kan ikke garantere levering på søndager og helligdager. (Om det gis garanti på slike dager vil det finnes ekstra informasjon om dette). Bestillinger med levering på dager som ikke er innenfor leveringsgarantien, vil bli levert dagen før eller førstkommende hverdag.
I ville tilfeller har vi mulighet til å levere selv om garantitidspunktet er overskredet. Ønsker man nærmere informasjon om leveringer etter garantitidspunktet, kan man alltid kontakte vår kundeservice på tlf 815 48 260 eller e-post info@euroflorist.no

Tidspunktet for levering kan variere da butikkene har egne leveringsavtaler. Levering skjer mellom 08:00 og 21:00 på hverdager og 09:00-16:00 på lørdager avhengig av floristene sine budtider. Euroflorist kan ikke garantere levering på bestemte tidspunkter. Vi vil dog alltid forsøke å imøtekomme eventuelle ønsker. Dette gjelder ikke levering til begravelse. Se mer informasjon under Begravelser

Leveringer til firma skjer innenfor kontortid, og skal bestilles i god tid. Ved leveringer til for eksempel skoler, hoteller eller firmaer leveres blomstene til resepsjon eller lignende. I slike tilfeller er Euroflorist kun ansvarlig for at bestillinger når frem til resepsjonen.

Under ekstreme værforhold kan vi ikke garantere at din bestilling leveres på den bestilte dag. Kan vi ikke levere din bestilling vil den bli levert så fort det er mulig. Under disse ekstreme forholdene faller vår 100% fornøyd garanti bort.

Levering foregår først og fremst med bud til mottakerens adresse, men Norge er et stort land, og til visse avsidesliggende steder er eneste mulige leveringsform med buss eller ferje.
I ekstremtilfeller hvor leveringssted ikke er tilgjengelig med bud, buss eller ferje tilbyr vi avisering hvor mottaker kan hente blomster og hilsen hos nærmeste florist.

Begravelse
Vi skal ha bestillingen senest klokken 14:00 dagen før begravelsen for at vi skal kunne garantere levering. Er begravelsen på en mandag må vi ha bestillingen seneste klokken 14:00 fredagen før. Ønskes det bånd med påtrykket tekst skal vi ha bestillingen senest 2 hverdager før begravelsen.

Våre florister leverer blomstene en time før begravelsen så det er viktig at det nøyaktige tidspunktet for begravelsen står på bestillingen.

Du er alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice med dine spørsmål. Kondolanseblomster kan vi levere samme dag hvis bestillingen er gjort innen vår leveringsgaranti.

Leveringssikkerhet
Bestilleren er ansvarlig for at mottakerens opplysninger er fullstendige og korrekte. Er ikke opplysningene korrekte, erstattes ikke feilleveringer. Er det portkode på leveringsadressen er det viktig at bestilleren opplyser om dette på bestillingen.

Ved bestillinger til sykehus er det viktig å opplyse om så nøyaktige opplysninger som mulig. Opplys oss gjerne om avdelingsnr og romnr.

Vennligst bemerk at vi alltid har lov til å kontakte mottakeren hvis det skulle være tvil om leveringsadressen, eller hvis det er mistanke om dørkode eller lignende. I visse tilfeller kan det være nødvendig å kontakte mottakeren noen dager innen levering.

Hvis det bedømmes at blomstene ikke kan settes ved døren eller avleveres hos en nabo, tas de med tilbake til butikken. Mottakeren får et kort om at budet har vært på adressen, og at de kan hente blomstene i butikken. Det samme gjelder hvis blomstene er forsøkt levert, og du ikke har valgt at blomstene kan legges ved dør eller hos nabo.

Florist og mottaker kan seg imellom bestemme annen leveringsdag enn angitt på bestillingen.

Hvis bestilte blomster ikke er levert på den valgte dag, og bestillingen er gjort innen vår leveringsgaranti, har kunden rett til å heve kjøpet. Dette er kun mulig om det er oppgitt korrekte opplysninger om mottakeren, samt at mottakeren har kunnet ta imot blomstene.

Bestillinger til utlandet
Bestillinger til utlandet blir levert av en lokal florist i det landet bestillingen er til. Vi leverer blomster til nesten hele verden med visse unntakelser som f.eks krigssoner eller urolige områder.

Vi skal ha bestillingen senest dagen før hvis det er stor tidsforskjell. Alle bestillinger behandles innen kontortid. Til de fleste land kan vi levere blomster samme dag hvis bestillingen er lagt innen klokken 10 på hverdager. Vennligst vær oppmerksom på eventuelle tidsforskjeller. Kontakt gjerne vår kundeservice på tlf 815 48 260 eller e-post info@euroflorist.no hvis du har noen spørsmål.

Vi tar forbehold mot forsinkede leveringer til utlandet når det dreier seg om bestillinger i helger, helligdager og lokale høytider.

Bestillinger med ønsker om spesifikke leveringstidspunkter, samt bestillinger til sykehus, hoteller eller lignende, gjelder samme betingelser som ved bestillinger til Norge. 

Til internasjonale bestillinger har vi valgt produkter som passer i hvert enkelt land. Euroflorist kan ikke garantere at produktet som bestilles stemmer overens med det som blir levert. Floristene i de enkelte land vil dog gjøre sitt beste for at buketten er så lik som mulig som den som er bestilt.

Ordrebekreftelse
Når bestillingen er gjennomført får du en bekreftelse på skjermen din samt en kvittering tilsendt til din oppgitte mailadresse. Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse er du velkommen til å kontakte vår kundeservice på tlf 815 48 260 eller e-post info@euroflorist.no

Nummersøk
Du kan forenkle din bestilling ved å søke på mottakerens telefonnummer. Finnes nummeret i databasen vil mottakerens opplysninger komme frem og bli automatisk fylt inn. Euroflorist bruker et velkjent og børsnotert selskap til å søke etter disse opplysningene, og kan ikke stilles ansvarlig for feil opplysninger. Det er bestillerens eget ansvar å sjekke at alle opplysningene stemmer.

Rabattkoder
Kunden har selv ansvaret for rabattkoder som mottas. For å unngå at andre benytter din kode, bør du oppbevare den på et sikkert sted. Våre rabattkoder kan kun brukes i vår webshop. Koden brukes på trinn tre i bestillingsprosessen. Rabattene kan kun brukes i en begrenset periode. Informasjon om dette finnes i informasjonen man mottar med rabattkoden. Vi har også e-gavekort som du kan bruke på hjemmesiden. Skriv inn koden på trinn 3 i bestillingsprosessen i feltet e-gavekort/e-vouchers.

Reklamasjoner
Hvis kvaliteten eller utførelsen ikke lever opp til forventningene, ber vi der kontakte floristen som har levert. Denne informasjonen finner du på innpakningspapiret på produktet eller hos Euroflorist kundeservice. Tlf 815 48 260 eller epost info@euroflorist.no
Dette skal skje så fort som mulig eller leveringen for at vi skal kunne vurdere reklamasjonen, da blomster er en ferskvare. Vi tar ikke mot reklamasjoner som ikke kan returneres.

Angrerett
Angreretten gjelder for ubenyttet service og skal meddeles i god tid før levering. Florister begynner på bestillingen om morgenen. Ønsker man å benytte angreretten skal man meddele Euroflorist senest klokken 08:00 på leveringsdagen. Er bestillingen over 1000 NOK så skal vi ha beskjed senest klokken 08:00 to hverdager før levering. Utenfor vår kontortid kan du kontakte oss på mail info@euroflorist.no. I forbindelse med uoverensstemmelser om angreretten så følger vi reglene i forbrukeravtaleloven.

Betaling
Det er flere betalingsmuligheter å velge mellom og betalingssikkerheten i vår webbutikk er en av de beste. Alle kredittkortutbetalinger til Euroflorist håndteres av anerkjent og sikkert e-handelsfirma. Betaling med kredittkort krever et gyldig kort som er godkjent som betalingsmiddel på internett av banken. Vi gjør oppmerksom på at beløpet blir trukket når bestillingen gjennomføres på hjemmesiden og ikke når blomstene er blitt levert.

Ved betaling med Paypal kreves en gyldig Paypalkonto.
OBS! Det er 18 års aldersgrense for å handle hos Euroflorist.
All bedrageri blir politianmeldt.

Sikkerhet
Euroflorist behandler alle kundeopplysninger med fortrolighet. Avsenderens opplysninger skal være korrekte da vi kan ha behov av å komme i kontakt med personen. Euroflorist gir ikke videre opplysninger til en tredjepart uten kundens samtykke.

Kontakt
Vår kundeservice har åpent mandag-fredag 09:00-17:00 og lørdager 09:00-12:30. Kontoret er stengt søndager og helligdager med mindre annet er opplyst. Tlf. 815 48 260. Utenfor våre normale åpningstider er man velkommen til å kontakte oss på e-post info@euroforist.no. Vi behandler epost og bestillinger under våre åpningstider.  

Nedlastinger og distribusjon av innhold
All nedlasting fra Euroflorist Europe BV's hjemmeside skjer på eget ansvar. Vårt innhold av inklusive bilder, er beskyttet av loven om copyright. Alle bilder på hjemmesiden eies av firmaet, og all kommersiell bruk eller plagiering av tekst uten vår tillatelse er strengt forbudt. Hvis du ønsker å bruke våre tekster eller bilder, så vennligst kontakt oss.

Moms og skatteregler
Euroflorist Euroflorist B.V er en del av Euroflorist Group som holder til i Nederland. Alle blomsterbestillinger som blir gjort gjennom Euroflorist Europe B.V leveres av en lokal florist i det landet som du har bestilt leveringen til. Lokal moms er inkludert i produktverdien som floristen leverer og er betalt av Euroflorist Europe B.V. 
Euroflorist Europe B.V. følger de lokale skattereglene og det regelverket.

8.1
Retur kan ved spesielle situasjoner innvilges av ledelsen

9
Hvis produktet er skadet eller feilaktig.

9.1
Da blomster er ferskvare ber vi om at eventuell klage fremføres innen 1 arbeidsdag fra og med leveringsdatoen.

9.2
Vi har 7 dagers ferskvaregaranti på blomster, planter og tilknyttede elementer fra og med leveringsdatoen. Om noen av blomstene dør eller visner innen 7 dager etter levering, bør du ta et digitalt bilde av produktet, sende det til oss via vår kontaktside eller ta blomstene tilbake til leverende florist. Vi kommer da til å erstatte blomstene og levere dem til deg kostnadsfritt.

9.3
Ønsker du å returnere et produkt til oss med en annen begrunnelse enn paragraf 9.2, ettersom produktet var feilaktig eller skadet ved levering, vær vennlig å bruk vår policy for retur som angis i paragraf 11. Hvis du vil ha en refusjon og ikke bytte ut produktet eller erstatte det, så tilbakebetaler vi deg prisen for produktet, fraktomkostningene, og det det koster å returnere det til oss. Vennligst send oss kvittering på returportoen.

9.4
Konkluderer vi med at produktet ikke er skadet eller feil, kan vi belaste deg for produktene og de kostnadene vi pådrar oss som følge av dette.

10
Hvis du har fått feil produkt.

10.1
Hvis du mottar et produkt du ikke har bestilt, ta vennligst i bruk vår policy for returer som angis i paragraf 11. Hvis du returnerer produktet til oss, tilbakebetaler vi deg prisen for produktet, fraktkostnader og det det koster deg å returnere produktet til oss.

11
Returer og klager

11.1
Returnerer du et produkt i samsvar med paragraf 9 eller 10 eller om du vil fremføre en klage ta vennligst kontakt vår kundeservice via vår kontaktside eller per post til Euroflorist Norge AS, Pb 43,1309 RUD. Du vil da få et ordrenummer. Du må oppgi dette nummeret i all korrespondens. Hver retur behandles individuelt og eventuelle tiltak vil avgjøres i samråd med kunden

11.2
Når produkter returneres til oss, råder vi deg til å returnere dem med en sikker leveringsmetode til den adressen som du har fått fra vår kundeservice og få en kvittering på at produktet er returnert til oss. Hvis du har problemer med å returnere et produkt, f.eks. på grunn av størrelsen så vennligst kontakt oss.

11.3
Hvis du ikke bruker ordrenummeret eller betalingsID ved all korrespondens, kan det forsinke vårt svar til deg.

Kundservice